Ja, Narin, godkänt betyg i moderna språk 4 ger meritpoäng.
    Men om du redan har många meritpoäng, kanske du inte kan få + 1.0 till.

    Max antal meritpoäng är 2.5.

    Om du höjer ditt meritvärde genom ex. läsa en ny kurs eller göra prövningar - kommer du att prövas i BI- med ditt gamla (lägre) meritvärde och samtidigt i BII - med ditt nya (högre) meritvärde. Detta i fall du redan innan du gjort komplettering var BEHÖRIG.

    REGLERNA OM MERITPOÄNG FÖR DIG MED EXAMENSBEVIS - finns på gymnasieguiden.se/informeras/merit.
    De som började på gymnasiet år 2010 eller tidigare och fått ut ett Slutbetyg som var standard t o m studenten 2013 - kan fortfarande få meritpoäng även för Områdeskurserna.