Kimia
    Går det att göra prövningar i alla kurser?,som naturvetenskapliga ämnen och högre matte kurser.
    Vill få tips på vad man bör tänka på om man själv ska göra prövningar genom självstudier?.
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Jo, det går att göra prövningar i vilka kurser som helst - på grundskolenivå och på gymnasienivå.

    Självstudier bedriver man på egen hand och gör sitt bästa för att lära sig så mycket som möjligt. Det brukar kosta 500 kr. för ett försök (en prövning i en kurs) & man får inte pengarna tillbaka om man får F betyg eller om man inte kommer till prövningstillfälle.

    Läs info på http://www.katrineholm.se/Viadidakt1/Viadidakt/utbildning/Gymnasial-vuxenutbildning/For-dig-som-inte-blivit-antagen/
    och kontaktuppgifter som finns på sidan där är telefon 0150-48 80 90 eller e-post [email protected]

    Ta kontakt via mail eller telefon (uppgifter ovan) för att få mer info om hur du bör gå tillväga för att anmäla dig till prövningar.

    Med vänlig hälsning
    Mikael