Sara
    Ingår prövningar som man gjort i ens slutliga gymnasieexamen (på komvux)? Alltså när man söker till högskoleutbildning?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    det beror på... betyg i prövningar är jämställd med betyg i kurser som man har läst.

    Om kursen tas in i examensbevis, är det en situation... om prövning görs efter det att examensbevis är utfärdat, är det inte säkert att betyget räknas in... det beror på... Kurser som krävs för särskild behörighet eller som ger Meritpoäng räknas in (och här spelar det ingen roll om det är Prövningsbetyg eller betyg som man får i slutet av en kurs som man läste).
    Hälsningar

    ANNA