sonja
    Kan man göra flera prövningar i samma ämne på komvux?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Sonja!

    Ja, man kan göra flera prövningar i samma ämne. T.ex om ämnet är MATEMATIK - så kan man göra prövning i kurser Matematik 1b, och nästa prövning i Matematik 2b och nästa prövning i Matematik 3b och nästa - i Matematik 4 och ännu en till - i Matematik 5. Dock kostar det 500 kr. per KURS & inte per ämne, så om man gör prövningar i fem kurser så kostar det 500 x 5 = 2500 kr. (som priser är idag - det kan vara dyrare i någon kommun och priserna kan gå upp i alla kommuner). Det går också att göra flera prövningar i samma kURS, om man inte är nöjd med betyget och vill höga det. Det tas avgift för varje nu Prövning.

    Mer om prövningar kan du läsa på http://www.fragasyv.se/info/provning

    Bästa hälsningar
    ANNA