Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Vilma,

    Sannarpsgymnasiet>> bjuder den 17 jan. på infokväll, se info på www.gymnasieguiden.se/gymnasium/sannarp

    och denna fråga - om programfördjupningar på SA, inriktning Medier, info och kommunikation, på just den gymnasieskola - är en utmärkt bra fråga att ställa till personal på skolan!

    Saken är den att gymnasieskolorna kan välja valbara kurser åt elever. Då kallas det ofta för att "vi på skolan har en viss Profil..." och då vet man på förhand vilka kurser som man läser som valbara kurser. Det finns inga generslla lagar om det, utan varje gymnasieskola bestämmer lokalt på plats och det kan från år till år ändras också.

    Därför hänvisar vi denna "lokala frågan" direkt till skolan.

    Vänligen

    Julia syv