Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Att "gå om nian" och läsa på programinriktat val är 2 helt olika saker.
    om du går om nian, då stannar du på din grundskola och läser årskurs 9 ännu en gång.
    men om du går Programinriktat val - då läser du med din "vanliga" gymnasieklassen i alla ämnen förutom det ämnet i vilket du har F från grundskolan (och i det ämnet där du ligger efter, alltså har F från grundskolan) får du special-undervisning: i en liten grupp eller läraren ger dig uppgifter som hjälper dig blir klar med ämnet på nivå "grundskolan" och sedan är målsättningen att läser ikapp och läser vidare med din gymnasieklass (som om du från början hade varig behörig till gymnasiets nationella program).
    Var god ta del av informationen på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV
    Hälsningar
    Mikael

    • : Tack så sjukt mycket då har min Syv i min skola förklarat fel åt mig.
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!