Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Charlotta,
    enligt de uppgifter vi har - Praktiska-stockholm-liljeholmen och Yrkesgymnasiet-stockholm samt Stockholms-hotell-restaurangskolan gymnasium kommer (eller i alla fall har för avsikt) att ta in elever på Programinriktat val till HT.
    ****
    Nationella programmet HT erbjuds i Stockholm även av Internationella-hotell-restaurangskolan och Realgymnasiet-stockholm och därför skulle även de skolorna (i princip) kunna ta in på programinrikt.val men enligt våra uppgifter har inte de skolorna för avsikt att göra det inför HT20.

    ****
    Fler gymnasieskolor, som enl.våra uppgifter kommer ta in elever på Programinriktat val/HT som ligger inte direkt i Stockholm (stockholms kommun), men till vilka antagning görs av "Storstockholms gymn.antag.kansliet":
    Carl-wahrengymnasiet;
    Praktiska-nacka;
    Praktiska-täby;
    Praktiska-södertälje;
    Sågbacksgymnasiet;
    Tyresö-gymnasium;
    Väsby-nya-gymnasium;
    Yrkesgymnasiet-solna;
    Yrkesgymnasiet-sollentuna;

    Liselotte