Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    enligt informationen på skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/tillämpad-programmering finns bara en kurs inom Ämnet Tillämpad programmering och Ämnet och kursen har samma namn.
    Och inom ämnet Programmering finns några kurser, bland annat kursen Programmering 1, vilket man kan se information om på skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/programmering
    Så, kort svar på din fråga blir: det är kurser inom Olika ämnen - i alla fall som ämnesuppdelningen i Sverige är just nu (uppgift från augusti 2020).