Jesper
    Hej, jag har hört talas om att programmering blir en obligatorisk kurs på gymnasiets alla nationella program, stämmer det? Var finns det info om det?
    Tusen tack på förhand!
    Jesper

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jesper,

    från 1 augusti 2017 får Programmering 1, en 100-poängskurs, läsas som PROGRAMFÖRDJUPANDE på alla nationella svenska gymnasieprogram. Info om det finns på Skolverkets hemsida >>

    Den kursen blir ej obligatorisk, men det ska finnas möjlighet att läsa den som programfördjupande.

    Vad jag förstår, så kommer det ändå inte vara möjligt för alla elever (pga behöriga lärare eller överhuvudet taget "lärare som kan undervisa i programmering" kommer på vissa skolor saknas).

    Bästa hälsningar

    ANNA