Mira
    Är det någon skillnad på Psykologi 1,2 och 3 och Psykologi A, B och C på högskola/universitet?
    • : Eller är det bara olika skolors benämningar?
    • Mikael : Högskolekurser med olika namn kan ha identisk innehåll men å andra sidan kan kurser med samma namn ha (i viss mån) olika innehåll. Läs även mitt svar, nedan.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, rekommenderar läsa alla kurser i samma ämne på samma lärosäte och speciellt om du vill ta in dem i kandidatexamen därför att det kan ske ”överlappning ”; kurserna kan vara icke-identiska till sitt innehåll och även kurser med samma namn kan på olika lärosäten skilja sig vad gäller innehåll (i alla fall något); för mer info kontakta studievägledare på de lärosäten där kurserna ges.