Hej Fatima,
    det är bäst att du frågar studievägledare på de lärosäten där kurserna som du är intresserad av, alltså Psykologi A och Psykologi I ges.
    Kurser på högskolenivå (även om de har exakt samma namn) kan innehålla lite olika "moment" eller "avsnitt". Detaljerad innehåll i kurserna är det studievägledare på respektive institution som känner till.
    Om man vill läsa fortsättningskurser, på nivå 2 och högre... rekommenderas i första hand försöka läsa dem på samma lärosäte; detta för att undvika ev. överlappning. Men prata annars med studievägledare på de institutioner där psykologi-utbildningarna ges.
    Vänligen
    ANNA