Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Otto,
    Om man har Examensbevis från gymnasiet + godkända betyg i svenska 2, 3 och engelska 6 och godkända betyg i samhällskunskap 1a1 och 1a2 samt i matematik 2 och i antingen naturkunskap 2 /eller i alla kurser på VO-programmet/ - är man Behörig att söka till psykologprogrammet på högskolenivå.
    Sedan om man Kommer in, beror på hur höga betyg man har och/eller hur högt resultat på högskoleprovet man har.

    Vänligen
    Julia syv