Gadir Jawad
    Hej ! vilken linje läser man för att bli en pyskolog ? och sedan i högskolan vad läser man ? tack hej !!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, de program som ger dig behörighet till att läsa till psykolog är Samhällsvetenskapliga, Naturvetenskapliga, Tekniska och Ekonomiprogrammet för där läser man tillräckligt med matte. Vill man gå Humanistiska eller Estetiska programmet så måste man lägga till en till mattekurs (Matte 2) för att få full behörighet.

    Efter gymnasiet söker du till Psykologprogrammet på högskolan. Här kan du läsa mer http://ki.se/?d=11786&a=93625&l=sv&academicYear=13%2F14&url=%2Fselma%2Fselma%2Fprogramme%2F2PS13

    /Lena, Syv