perynaz
    Hej,
    Jag ska till hösten gå mitt sista år i natur med det nya betygsystemet, så som det ser ut nu så lär jag få 21 med merit i betyg? Räcker detta till läkarlinjen i sverige? Har alltid drömt om det, om inte, Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, fantastiska betyg du räknar med att få - bra kämpat! Om det räcker är jättesvårt att säga men du ligger säkert bra till. Just nu har vi ingen aning om vilka antagningspoängen blir på de olika Läkarprogram som finns tyvärr - det får vi inte veta förren i juli nästa år. Försök att även göra högskoleprovet så ökar du dina chanser. /Lena, Syv