Marina

    Bn

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marina!
    Till högskoleutbildningar på grundnivån (alltså de utbildningar som inte för behörighet kräver tidigare högskolestudier) konkurrerar man med sin gymnasial utbildning (och inte med högskolepoängen). Och man kan inte "välja" att konkurrera med högskolepoängen. Att man tidigare har läst på högskolenivå spelar, alltså, ingen roll - när du ska söka till kursen Kriminologi I.

    Du kan vända dig till antagningsgruppen på det lärosäte där du vill läsa. Du kan också prata med SYV på komvux eller ring till Antagning.se, tel.nr 0771-550720 och jag är rätt säker på att du får samma svar från alla dem som du får från mig här och nu.
    Vänligen
    Julia