Aleksandra

    Hej! Jag har just nu 20,58 i meritvärde och vill komma in på civilingenjörsutbildningen i bioteknik nästa höst, men jag har svårt att tyda antagningsstatistiken. Dessutom finns bara resultat från HT18 ute. Har jag en chans att komma in på tex KTH eller chalmers?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Antagningsstatistik för BIOTEKNIK, CIVILINGENJÖR (Chalmers tekniska högskola) visar att antagningsgräns låg HT-19 på 20.89 för BI, direktgruppen och på 20.94 för BII, kompletteringsgruppen.
    Antagningsstatistik för Civilingenjörsutbildning i bioteknik (Kungl. Tekniska högskolan) visar att antagningsgärns låg vid antagning till HT-19 på 20.16 för BI, direktgruppen och på 19.69 för BII, kompletteringsgruppen.
    Vi får se vart antagningsgränserna "hamnar" i höst, men försök annars höja ditt meritvärde så mycket du kan. Och gör också högskoleprovet om möjlighet kommer att ges.

    Studie- och yrkesvägledare