Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    som framgår av informationen på polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen/#behorigheter krävs det inför polisutbildningen Grundläggande behörighet eller "behörighet på annat sätt". Läs på länken (ovan) och om du inte är säker på om du uppfyller kriterier för behörighet på annat sätt, kontakta de utbildningsansvariga på polisutbildningen eller rekryteringsmyndigheten för att det är det beslut kommer att fattas om du är behörig sökande till polisutbildningen eller inte.
    Annars, så skadar det inte att "fixa" examensbevis via komvux. Kontakta SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd för diskussion om hur du på bästa sättet uppnår kraven för examensbevis och får ut ditt examensbevis. Lycka till!