sandra
    Hej,

    Jag tog studenten under året 2016 juni och fram tills dess har jag studerat ämnen för att komplettera dem i komvux och för att ändra från studiebevis till examen. Mitt studievägledare sa att jag kan få examen bara om jag uppfyller 2400 kursvärden men behöver höga meritpoäng för att studera till psykolog. När jag räknade på datorn alla fullkomliga ämnen från gymnasiet och komvuxbetygen som jag har rättad men gav mig fel meritpoäng. När jag även räknar meritpoängen i hand som antagnings.se har lagt förklaringen ut så blir det också fel?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är skillnad på Meritpoäng och Meritvärde. Räkna fram ditt meritvärde kan man endast när man redan har fått ut Examensbevis - har du redan fått ditt examensbevis ?

    Studie- och yrkesvägledare