Ayla

    Hej! Jag har läst modersmål-aktiv tvåspråkighet som utökad kurs och har fått ett högre betyg än i modersmål 1 (individuellt val). Jag undrar ifall kursen aktiv tvåspråkighet räknas med istället för modersmål 1 i jämförelsetalet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Svar på din fråga beror helt på hur ditt examensbevis ser ut. Den modersmålskurs som i examensbeviset blir markerad med ”U”, kommer inte räknas in i ditt jämförelsetal.