Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, betygen i kurserna från alla tre år på gymnasiet räknas in i ditt jämförelsetal(snittbetyget). Undantaget är betyget i kursen gymnasiearbete, som är en obligatorisk kurs i årskurs 3 på alla nationella gymnasieprogram i Sverige. I gymnasiearbete måste man få E för att uppfylla kraven för examensbevis.
    Lästips:
    framtid.se/reportage/betyg-pa-gymnasiet
    gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Studie- och yrkesvägledare