Anna

    hej. låt oss säga att jag läser matte på komvux för att få meritpoäng till antagningen, men kursen blir klar maj 2021, kommer det poänget räknas in då sista ansökningsdag är 15 april? eller måste man ha alla betyg fastställda och klara innan sista ansökningsdag?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hejsan,
    Komplettera med betyg brukar man kunna göra till mitten på juni - om man söker till en högskoleutbildning med start höstterminen. De exakta datumen kommer att "uppenbara sig" i god tid innan ansökningsperiod börjar - på Antagning.se/Viktiga-datum