Hej Fay,
    du får gärna se info på fragasyv.se/info/sprakkurser-moderna-sprak-modersmal-och-oevriga-sprak - och "klassisk grekiska" hör inte till moderna språk, men "vanlig grekiska" gör det.
    Man kan läsa samma språk som Modersmål och som Modernt språk och få betyg i olika kurser inom de 2 olika ämnen samtidigt, det är tillåtet.

    Angående ansökan till HHS, om det är den högskola du menar, som är en privat högskola - så är det bäst att kontakta HHS direkt. Som privat högskola, kan de ha annorlunda regler.

    Vänligen
    ANNA