N

    Hej! Det är så att jag läser på komvux samhällsvetenskapsprogrammet och jag hörde för att kunna ta sin examen behöver man ha 2400 poäng. Räknas gymnasiearbete med i dessa poäng eller är den enskild räknad? Med vänliga hälsningar

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej N!
    gymnasiearbete eller komvuxarbete (en kurs som går på 100 gymnasiepoäng) ingår i de 2400p. som examensbevis från komvux består av. OBS! betyget i idrott och hälsa 1 får ej ingå i examensbevis från komvux (ändring i reglerna från 1 januari 2017).
    Vänligen
    SYV Julia