Olivia

    Hej! Jag ska nu under våren plugga en enskild universitetskurs på 7,5hp. När jag har gjort klart den och blivit godkänt kommer de poängen synas i min vanliga merit från gymnasiet när sedan till hösten ska söka in på ett program på universitetet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, de kommer det inte att göra. Högskolestudier räknas inte in tillsammans med gymnasiala studier. Du kommer fortfarande söka till grundutbildningen på högskolenivå - med det meritvärde du har på dina gymnasiala betyg.