anon
    Hej, jag hade tänkt gå teknikprogrammet med inriktningen design och produktutveckling till hösten. På skolan jag hade tänkt söka till så finns det en färdig poängplan för alla inriktningarna. Och på design och produktutveckling så har de valt att vi ska läsa matte 4 som en programfördjupning. Det jag då undrar är räknas matte 4 för mig som ett behörighetskrav eller får jag ett halvt meritpoäng för det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Anon, du skriver inte vilken högskoleutbildning du vill söka och därför kan jag inte svara på din fråga. Läs på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser en kort och tydlig text om vad som gäller för Meritpoäng med några exempel.
    Återkom om du efter att ha läst på länken, fortfarande har din fråga obesvarat. Glöm då inte att uppge vilken högskoleutbildning du vill söka.
    Mvh Julia Syv