Lukas
    Om jag t.ex. ska läsa spelprogrammering i Skövde behöver jag Matematik 3c. Så jag skulle få 0,5 meritpoäng för Matematik 4. Räkas då med betyget från Matematik 4 i jämförelsetalet? Eller spelar det ingen roll vilket betyg jag får så länge jag är godkänd?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Betyg i kurser som ger meritpoäng räknas alltid med i ditt Jämförelsetal. Men även om du skulle få E i en meritgivande kurs och har för övrigt alla À betyg kommer meritkurs höja ditt Jämförelsetal om än mindre än om du skulle ha fått högre betyg.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare