Jasmine

    Hej! Jag har nu under hösten gjort ett par prövningar för att komma in på läkarprogrammet och har lyckats få A i matematik 3c och matematik 4, när jag nu loggar in på antagning.se och klickar på mina meriter kan jag se att dessa betyg har registrerats under gymnasiala meriter och enstaka kurser. Behöver jag göra något mer än detta? och ingår jag nu per automatik i urvalsgrupp BII? Tack på förhand

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jasmine!
    Nej, du behöver inte göra någonting mer. Om betygen syns på www.antagning.se kommer du ingå i BII med det högre meritvärde. Personal som på antagning.se jobbar med de frågorna kommer se till att ditt meritvärde räknas om för prövning i BII, kompletteringsgruppen.

    • : Tack för snabbt och bra svar!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!