Emilia
    Hej!
    Jag ska söka in till komvux och då ska man välja vilken typ av betyg man har från gymnasiet. Jag klarade alla kurser på gymnasiet, räknas det som ett slutbetyg då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Om du redan har fått ditt betygsdokument från gymnasiet, se vad RUBRIKEN /överskrift/ säger. Jag tror det står EXAMENSBEVIS. det kan också stå STUDIEBEVIS. Det är det som står som rubrik/överskrift på det "pappret" som du fick när du slutade på gymnasiet som är "typ av betyg" som du har.

    Slutbetyg fick gymnasieelever t o m år 2013. Från år 2014 är Examensbevis standard. Dock får man ibland Studiebevis /om t.ex programstrukturen blev fel eller ngt annat villkor inte uppfylldes och man därför inte kunde uppnå kraven för Examensbevis/.

    Vänligen

    ANNA