Kicki
    För att vara behörig till ett högskoleförberedande program på gymnasiet krävs godkänt betyg i minst 12 ämnen. Kan modersmål vara ett av dessa 12? (Alltså om man bara lyckas få betyg i 12 ämnen totalt)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Kicki, absolut! Modersmålsbetyget kan absolut vara en av de 12 ämnena - som man måste ha godkända betyg i när man söker till ett högskoleförberedande program.

    Mer om behörighet till gymnasiet olika program finns att läsa här>>

    Bästa hälsningar

    ANNA