Elev

    Hej! Jag studerar på universitetet och läser en kurs på 30hp under en termin. Kursen är uppbyggd på olika delmoment som tentas av under terminen. Min fråga är ifall poängen räknas ändå ifall man skulle missa något delmoment? Tänker främst på CSN. T ex ifall det finns 4 delmoment och jag skulle enbart få godkänt på 3 av 4, räknas då de poäng som jag fått godkänt på in när en prövning av studieresultat görs i samband med ny ansökan om studiemedel?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jocke,
    Du måste fråga CSN om det, om du vill få svar på den frågan, alltså i fall det går att räkna med poängen i delkurserna för att "bevisa för CSN" att man har tillräckliga studieresultat. Det är CSN som ansvarar för beslut i frågor om ekonomiskt studiestöd. De som inte jobbar med den frågan direkt läser information på www.csn.se och tolkar den på olika sätt men det är den tolkningen som CSN gör som gäller, därför vinner du på att ställa frågan och få svar direkt från CSN. Jag vill också be dig att när du fått svar från CSN att du skriver här i tråden om vilket svar du fick. Det finns säkert flera intresserade av svar på den frågan, inklusive mig! :)