Elin
    Hej!
    Jag har utökat betyg, totalt 2550 p. Det utökade betyget är historia 1a2.
    Jag har sökt till studie och yrkesvägledare, räknas det utökade betyget in i ansökan? Eller räknas endast de ”ordinarie” betygen?
    • Anna : Har du fått svar från Antagning.se om ditt Meritvärde, med vilket du konkurrerar om plats på en högskoleutbildning?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,
    Jag gissar på att du har ett Slutbetyg, men du har kanske Examensbevis. Om du har ett Slutbetyg, då spelar det roll från vilket år ditt Slutbetyg är. eftersom uppgifter i din fråga saknas... så måste jag i så fall gissa; och det går ju att gissa fel - och då får du fel svar.
    Du kan också ringa till Antagning.se - de har tel.nr 0771-550720 och svarar i telefon på vardagar mellan kl.9 och 16. Du uppger till dem - ditt personnummer - och de kan se hur din ansökan ser ut; de kan förhoppningsvis också säga vad du fick för Meritvärde.

    Bästa hälsningar

    ANNA