Alexander
    Hej,

    Jag gillar matematik, fysik och språk för det mesta, och tänker på att läsa någon högskoleutbildning inom teknik. Men å andra sidan gillar jag inte vara i fabriker och jobba med maskiner. Jag vill hellre vara nära människor och jobba i kontoret.

    Vilken teknikutbildning kan passa mig bäst?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alexander,

    då det finns många tusentals olika tekniska utbildningar som alla kan leda till jobben som helt eller delvis är förlagda till "kontorsarbete" - är det mycket svårt att ge ett kort och konkret svar med en lista på passande utbildningar. Att ej behöva vara "ute på fältet" och endast jobba i kontorsmiljö kan nog inte garanteras, oavsett vilken utbildning man går - det beror helt på vilken arbetsplats du efter utbildningen kommer jobba på.
    Men kika gärna på t.ex följande utbildningar:
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/cad-konstruktor-mechanical-designer
    yrkeshogskolan-kungsbacka/byggprojektoer-cad-bim

    Du kan också överväga utbilda till till yrken som t.ex Matematiker och Statistiker.