Hej Alexander,

    Civilingenjörsprogrammen är i Sverige fem år långa. Yrkesutbud förändras. Nya yrken tillkommer, t.ex Drönarpilot eller VR-utvecklare har ingen talas om för bara några år sedan... Ett yrke som just du ska jobba inom kanske idag ännu inte finns.
    Allmän information om yrket Civiningenjör finns på framtid.se/yrke/civilingenjör
    Ta en titt på utbildningsutbud av civilingenjörsprogrammenwww.studera.nu, som är de svenska lärosätenas gemensam webbplats.
    studera.nu/jamfor-utbildning/?q=civilingenjör ser jag just nu (4 juni 2020) över 200 presentationer av civilingenjörsprogrammen men jag hittar ingen utbildning som skulle heta bara "Civilingenjör" utan någon inriktning, utan programmen utbildar till t.ex Civiling.inom Datateknik, Civilingejör i Kemiteknik, Civiling. i Maskinteknik, Civining. i Teknisk design, Civiling. inom Farkostteknik, Civiling. inom Bioteknik m.fl.