Hej Dodo!

    Du ställer en juridisk fråga och den som är bäst lämpad att svara på frågan är en jurist med specialkompetens i utbildingsfrågor.

    Eftersom det handlar om Universitet och högskolor, då tycker jag att du får bäst (rätt) svar på Universitets- och högskolerådet. Kontaktuppgifter till UHR finner du på den här sidan.

    Jag hoppas du får svar av UHR och du får gärna höra av dig igen & berätta vad du fick för svar!

    Bästa hälsningar

    ANNA