Hej Dexter!
    kursen Rätten och samhället är en 100poängs kurs inom ämnet Juridik. Du kan läsa om den kursen och om andra kurser inom ämnet juridik på gymnasiet på skolverkets webbplats
    och
    kursen Ledarskap och organisation är den enda kursen inom ämnet med samma namn - se information på skolverkets webbplats

    Om hur pass teoretiska kurser är eller vad som ingår i lektionerna kan tyvärr inte SYV svara på för hen undervisar inte i några kurser, utan det är lärarens kompetens att kunna innehåll i kurserna och forma lektionerna därför måste du ställa din fråga till lärare som undervisar de aktuella kurser.