benjamin
    Jag råkade ha sönder en ruta i ett grupprum på skolan,
    Jag går i 8an

    Jag vågar inte säga att det var jag och lärarna vet inte att det var jag en.

    Om jag säger att det var jag måste jag betala?

    Och vad ska jag göra?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Hej Benjamin.
    Jag förstår problemet, inget vidare...
    Mitt tips är att alltid, alltså, alltid vara ärlig i dessa sammanhang.

    Oavsett om det var en olycka eller inte så skall du berätta för någon lärare eller annan vuxen på skolan som du känner förtroende för.
    Sanningen kommer förmodligen fram ändå och det är bättre att du själv får berätta vad som hänt och inte att det kommer via någon annan elev.

    Jag vet inte vilka regler skolan har gällande ersättning men de har förmodligen en försäkring som tar hand om kostnaden. Om det var en olycka så borde du inte behöva betala.

    Om du får problem med skolan så kan du maila mig (Kristoffer) på [email protected] så hjälper jag dig.

    Ha det bra nu Benjamin!