Daniel

    Hej! Om jag inte kommer in på mitt toppval och istället hamnar på ett gränsfall i mitt andrahandsval med någon med exakt samma meriter, enda skillnaden att de/den personen hade mitt andrahandsval som toppval, kommer de komma in då enbart på grund av att de hade programmet högre prioriterat? En till fråga: om det står mellan mig och några andra som har samma betyg i BI gruppen, kollar de som sköter antagningen även på andra områden som t.ex. HP?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    så vitt jag vet (som inte direkt jobbar med antagning till högskoleutbildningar), så ska det inte spela roll om du sökte till utbildningen i andra hand (och din konkurrent - i första hand) om ni har samma meritvärde och konkurrerar om en sista plats. I så fall är det HP-resultat eller utlottning som borde avgöra.
    Men du kan också kontakta de som jobbar med antagningen till högskole:Universitets-utbildningar - tel.tid 0771-550720, tel.tid 9-16.