Fanny
    Jag kom in som femte reserv på mitt förstahandsval (estet på Södra Latin). Hur stor är chansen att jag kommer in?

    1 Svar

    Hej Fanny!

    Det är väldigt svårt att svara på om du kommer att komma in eller inte. Södra Latin är en skola som får väldigt många ansökningar det medför ofta att eleverna som kommer in tackar ja till sin plats, därför antas inte så många som reserv. Det kan därför vara en liten chans att du kommer in som reserv.
    Sen beror det också på hur stora klasserna/inriktningarna är vilket medför att en större klass tar in fler elever därför kan också fler reserver bli antagna.

    Det jag tycker att du kan göra är att höra av dig till skolan och fråga hur det har varit tidigare år, hur många reserver kom t.ex in 2013 och 2014. Det finns även rapporter på gyantagningen.se (slutliga antagningar) där du kan se antalet reserver men eftersom att södra latin - estet har väldigt många inriktningar kan det vara något otydligt.

    Glöm inte att tacka ja till att stå kvar som reserv på ditt antagningsbesked.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV