Madlin

    Hej jag har sökt till logopedprogrammet i umeå och undrar hur stor chans jag har att komma in? Jag har reservplats 39 just nu och är 4 antagna Har även sökt till förakolelärarprogrammet i gävle med reservplats 68 och 18 antagna. Vilken har jag störst chans att komma in på?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Om jag utgår från informationen i din fråga, så tror jag tyvärr inte att du har en rimlig chans att komma in på någon av de utbildningar som du nämner i din fråga. Utifrån antal antagna och reservkönr. du har så set det inte så bra ut. Jag kan givetvis inte veta säkert, men jag skulle tro att du tyvärr inte kommer in på någon av de utbildningar nu.
    Tips! gör högskoleprovet. Försök höja ditt meritvärde. Titta på fler yrken - www.framtid.se - finns över 2.ooo yrkesbeskrivningar.
    Du kan t.ex börja med att titta på yrken Specialistbarnskötare och Lärarassistent.
    Det finns fortfarande möjlighet att söka till yrkeshögskoleutbildningar till specialistbarnskötare, t.ex kan man t o m 10 sept 2021 söka till den här yrkeshögskoleutbildning: yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/specialistutbildad-barnskotare-med-inriktning-larmiljöer
    Enligt den uppgifter vi har, har även den här utbildningen möjlighet att ta in några fler, de har alltså Restplatser (uppgift från 1 sept 2021). Du kan annars planera att söka till nästa antagningsomgång. Att söka till många olika utbildningar är vanligtförekommande. Många söker till högskola-universitet och samtidigt till många olika yrkeshögskoleutbildningar. Utbud av yrkeshögskoleutbildningar finner du på www.yhguiden.se
    Listan på yh-utbildningar till lärarassistent finns på yhguiden.se/resultat?Education.text=Lärarassistent

    Exempel på några yrkeshögskoleutbildningar som kanske kan bli av intresse för dig:
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/pedagogisk-vagledare
    centrum-foer-utveckling-och-laerande-cul/integrationspedagog
    tuc-yrkeshogskola/behandlingspedagog
    campus-molndal/aktiveringspedagog-inom-lss-kognitiv-funktion
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/pedagog-p-i-fritidshem
    utbildning/hogskolecentrum-arboga/stodpedagog

    • : Jag har blivit erbjuden en plats idag! Umeå universitet
    • Anna : Grattis!