Wilma

    Hej! Jag gick naturvetenskapligaprogrammet och Funderar på att gå in på röntgensjuksköterskaprogrammet. Min fråga är kan man vidareutbilda sig till röntgenläkare när man har gått ut röntgensjuksköterskaprogrammet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Svar på din fråga är tyvärr: nej. För att i Sverige bli Läkare måste man ha examen från läkarprogrammet och det är endast möjligt genom studier på läkarprogrammet.
    Röntgensjuksköterska kan vidareutbilda sig men inte till läkare.