emellie
    Hej, jag läser andra året på sam beteende och vill bli tandläkare, hur ska jag göra och vilka ämnen måste jag läsa extra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har möjlighet att komplettera med Matte 3b så är du behörig att söka till högskolans sk Naturvetenskaplig basår efter gymnasiet -där kompletterar du med resten av ämnen som behövs för att kunna söka till Tandläkarprogrammet.

    Läs mer om basåret på Stockholms universitet här http://www.su.se/utbildning/2.17349

    /Lena, Syv