eray
    Kan man läsa sam-sam i gymnasium och mäklare i universitet?
    • Liselotte : Är det Fastighetsmäklare eller Finansmäklare (värdepappersmäklare) eller någon annan sort mäklare du är intresserad av? Oftast menar man Fastighetsmäklare, men kan också mena ngt. annat. :)
    • : Mäklare kan vara - Reklammäklare, Aktiemäklare eller Fastighetsmäklare. Det är olika yrken och det är olika utbildningar som leder till de yrkena!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Eray!

    Om du vill direkt efter gymnasiet kunna söka Fastighetsmäklarprogrammet på högskolenivå, behöver du lägga till Matematik 3b som får läsas som programfördjupande på SA, Samhällsvetenskapsprogrammet.

    Matematik 3b ingår inte som obligatorisk kurs i SA, men den krävs för behörighet till den utbildningen som du är intresserad av.

    Med vänlig hälsning
    Mikael