Oliver
    Hej! Jag undrade ifall man kan läsa vidare till civilekonom på högskolan efter att ha gått Samhälle Beteendevetenskap med inriktning Ledarskap.
    Går nu Ekonomiprogrammet men funderar på att byta till Samhälle Beteende med tanke på att jag känner nästan alla där och alla jag umgås med går där.
    Jag har bestämt mig för att läsa vidare till Civilekonom sen så kortfattat så är frågan om man har behörighet till det efter att ha gått Samhälle Beteende?

    Snabbt svar uppskattas!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om börjar på Sam istället så måste du läsa till Matte 3b eftersom den oftast krävs på olika ekonomiutbildningar på högskolan. Den bör du kunna välja till inom t.ex. Individuella valet och den bör räcka. /Lena, Syv