Anders
    Kan Samhällskunskap 1a1 på 50 poäng ingå i ett slutbetyg istället för Samhällskunskap på 100 poäng?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du är 22 år, är du för ung att ha börjat på gymnasiet 2010 eller tidigare. Och med det kan du inte få ett Slutbetyg utan för dig är det Examensbevis som gäller.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag frågor för min förälder.
    • Milla : Som vi tolkar reglerna - måste 100 p Samhällskunskap ingå i ett Slutbetyg.