Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Måns,
    Samhällskunskap 1b består av två mindre kurser som heter 1a1 och 1a2.
    Alltså om man har betygen i Samhällskunskap 1a1 och 1a2 är det exakt samma kunskaper som man har om man får betyget i Samhällskunskap 1b.
    Du läser, alltså, antingen Samhällskunskap 1a1 och 1a2 (50 poäng vardera) ELLER Samhällskunskap 1b (100poäng).
    Hänvisning: skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/samhällskunskap