Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det allra vanligaste sättet att utbilda sig till frisör efter gymnasiet är att gå en privat yrkesutbildning som kan ge en förberedelse till frisöryrket för dig som redan har gått på gymnasiet. Frisörutbildningarna varierar i längd men pågår vanligtvis mellan sex månader upp till ett år. Priserna på de privata yrkesutbildningarna varierar. Vissa kommuner kan även ha frisör inom sin vuxenutbildning (Komvux).

    Här hittade jag lite olika alternativ som du kanske kan gå igenom http://www.studentum.se/search/educations?q=fris%C3%B6r

    /Lena, Syv