Ida
    Hej!
    Jag har efter mycket begrundande beslutat mig för att söka den samhällsvetenskapliga linjen till gymnasiet. Dock är jag osäker på vilket gymnasium jag ska välja. Jag vill gärna studera vid en större skola i Stockholm som t.ex. Norra eller Östra Real. Jag är en högpresterande och ambitiös elev och vill därför gärna börja på en skola med hög standard och bra rykte. Känner du till några av dessa skolor och i sådana fall är den samhällsvetenskapliga linjen på dessa bra?

    1 Svar

    Margareth SYV
    Hej!

    Det är jättesvårt att rekommendera skolor då vi människor är olika. Det bästa sättet att hitta en skola som passar, är att besöka skolorna och känna efter om det känns bra med både elever och personal. Det finns flera skolor i Stockholmsområdet som har högpresterande elever. Ett sätt att hitta information om dessa är att besöka gymnasieantagningens hemsida www.gyantagningen.se och titta på statistiken för de olika skolorna och de olika programmen. Hälsningar Margareth