Marcus
    Är det mycket plugg på Samhällsvetenskaps programmet? och är det mycket matte? vad kan man bli i framtiden efter högskolan?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Marcus, på Samhällsvetenskapliga programmet läser man Matte 1b och 2b /det är medelsvårt spår/.
    Efter högskolan kan man bli lärare, Studie- & yrkesvägledare, Socionom, Jurist och väldigt mycket annat.
    Vad vill du bli?
    Samhällsvetenskapliga programmet är ett mycket "brett" program och man blir behörig till väldigt många olika eftergymnasiala utbildningar. OBS! eftergymnasiala utbildningar finns inte bara på högskolan, utan även på Folkhögskolan /t.ex. utbildning till Fritidsledare/ och på en Yrkeshögskola, se exempel här: http://www.yhguiden.se/utbildning/medieinstitutet/webbanalytiker-digital-marketing-specialist.
    mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte