Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Beheshta!

    Behörighet till en högskoleutbildning Grundlärare med inriktning åk 4-6 är Matematik 2, Naturkunskap 1b, Samhällskunskap 1b och Engelska 6. Men eng6 ingår redan i Grundläggande behörighet (som man alltid måste ha till alla högskoleutbildningar).

    Alla de övriga kurser som krävs - Matte 2, Naturk1b och Samhällk1b ingår alla som obligatoriska i Samhällsvetenskapsprogrammets alla inriktningar. Det spelar alltså ingen roll (för behörighet till grundlärare 4-6) vilken inriktning påSA du väljer att läsa. Du behöver inte heller lägga till några speciella kurser då alla kurser redan ingår som obligatoriska.

    Hälsningar

    Mikael SYV