HElen

    Hej, Jag har en son som av olika anledningar inte slutfört mina gymnasiestudier och han tänkte nu läsa in saknade kurser via Komvux. Han har tidigare läst på 2 olika gymnasieskolor. När vi nu begärde ett utdrag av hans betyg från den senaste skolan fick vi endast med de kurser han läst på den skolan och inte samtliga betyg. Kan han skicka in flera betygsutdrag, ett från varje skola, till Komvux eller måste vi på något sätt få dem samlade?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Helen,
    när man söker till komvux går det bra att skicka betygen som finn i olika betygsdokument. Den krävs inte att ha betygen på samma dokument.
    Vänligen
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare